lunes, 17 de mayo de 2021

MARÍN Y SU NOTICIA. LUNES, 17 DE MAIO DE 2021. DIA DAS LETRAS GALEGAS

CON ACENTO GALEGO
Galicia homenaxea hoxe a escritora lucense Xela Arias Castaño vencellada a Marín na década dos oitenta
Foto COPE

MARÍN. 17.05.2021. Hoxe Galiza conmemora o Día das Letras Galegas con homenaxe a Xela Arias (1962-2003), exemplo de compromiso coa xente, a lingua e a terra. Foi editora, tradutora, mestra e autora de narrativa e dunha poesía transgresora e innovadora. Xela Arias tivo na primeira metade da década de 1980 unha vinculación con Marín tal e como nos recorda Susana Trigo na súa publicación “Intempériome con Xela” que podedes atopar na web da Plataforma de Critica Literaria ‘A Sega’
Día das Letras Galegas celébrase desde 1963 pola Real Academia Galega como homenaxe á creación literaria en galego e pola defensa da lingua. Celébrase este día, grazas a que en 1863 Rosalía de Castro publicou Cantares Galegos que marcou o renacemento da cultura galega. (Leer articulo 'Xela Arias e o seu vencello con Marín')

CONMEMORACIÓNS
O Museo Manuel Torres invita a pequenos e maiores a pintar no Día dos Museos
MARÍN.17.05.2021. O Museo Manuel Torres celebra o Día Internacional dos Museos polo que mañán no seu horario habitual de 11.00 a 14.00 e de 18.00 a 21.00h  nenos e maiores poderán disfrutar coñecendo o espazo museístico da súa vila pintando. A todos os visitantes se lles faciitarán folios, ceras e poderán pintar nunha mesa ou no chan enriba dunhas esterillas, para poder reproducir nas súas páxinas en blanco as obras pictóricas de Manuel Torres. Podese reservar plaza no teléfono 986 89 11 86 ou no email museo.torres@concellodemarin.es Por limitación de aforo, o tempo de permanencia de cada visitante, neno o maior, será dunha hora.

PATRIMONIO AMBIENTAL
La Xunta de Galicia incluye en el catálogo de bienes de dominio público marítimo-terrestre a seis inmuebles del municipio marinense
Entre otros: el Pazo do Chirleu, el R. C. Mar de Aguete y el antiguo Almacén de Salazón de Loira y tres 'muíños' del río Loira

Antiguo almacén de salazón de Loira (Foto Irene G)

MARÍN. 17.05.2021. La conselleira de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, Ángeles Vázquez ha elaborado un catálogo de bienes en servidumbre de protección del dominio público marítimo-terrestre en el que figuran 361 inmuebles de valor ambiental, patrimonial o arquitectónico, muchos de ellos en desuso. Las categorías son: molinos, edificios residenciales, industriales, así como de ocio y hostelería.
Marín es el municipio donde existe el mayor número de inmuebles de dominio público marítimo terrestre y los que la Xunta de Galicia quiere ‘potenciar’. Concretamente son seis: la sede del R. C Náutico de Aguete; la casa de Juan Gago de Mendoza o ‘Pazo do Chirleu’; dos molinos del río Loira, el ‘Muiño de Casás’ en Ardán y el antiguo Almacén de salazón de Loira, El objetivo de la actualización del catálogo de estos inmuebles, sobre todo los que están en estado de abandono, es facilitar obras de reforma o rehabilitación para que se puedan destinar a otros usos como:  hoteles, instalaciones deportivas, centros sociales o culturales, parques públicos y museos, entre otros.

DEPORTES RECLAMACIONES
El PSOE reclama la reposición de un escudo de piedra que se rompió en el Estadio Municipal San Pedro
También pide que se "corrijan anomalías en el campo de Chan do Piñeiro de Santomé"
MARÍN. 17.05.2021. El Grupo Municipal del PSOE ha traslado en este último pleno un ruego para que se corrijan las anomalías en el campo de fútbol de Chan de Piñeiro en Santomé petición que ya se había efectuado en un pleno anterior.  Por otro lado, respecto al Estadio Municipal de San Pedro los socialistas piden que “se aprovechen las obras que se están realizando en el campo para restaurar el escudo de piedra del Marín CF que se rompió hace más de cuatro años”.

DEPORTES GIMNASIA
Subida al pódium y medallas de oro para las gimnastas Sara Dozo y Fadwa del Rítmica Agarimo de Marín

Las gimnastas Sara y Fadwa, del Rítmica Agarimo, subidas al podium luciendo medalla de oro

El Club de Gimnasia Rítmica Agarimo de Marín participó este fin de semana en el Campeonato Provincial Pontevedra Fase I de Conjuntos Escolar e Individual Promoción, organizada por la Federación Gallega de Gimnasia, en el Pabellón del Príncipe Felipe, en la que sus gimnastas de diversas categorías, obtuvieron destacados éxitos, como son la subida al pódium y medalla de oro alcanzadas por las gimnastas Sara Dozo (juvenil) y Fadwa El Abbouti (alevin). 


No hay comentarios:

Publicar un comentario