Quienes
opten por pasear por el Paseo Alcalde Blanco (inaugurado en 1997 y remodelado
de manera integral con gran acierto este pasado año de 2022 ), única fachada
cercana al casco urbano desde la que se puede disfrutar de amplias vistas al ancho
y resguardado mar de nuestra Ría (‘Dónde estás mar de Marín’), se encontrarán
en su recorrido con una colosal escultura cuya autoría se debe al artista
Silverio Rivas Alonso (Ponteareas, 1942), afamado escultor galego y pionero de la
abstracción escultórica en Galicia.
La escultura,
como ya reseñaba en anterior comentario en esta misma sección ( ‘Marín,
necesaria y acertada corrección’. Diario de Pontevedra, 20 de noviembre de
2023), está siendo noticia estos días debido a la renovación de la placa
descriptiva de la obra que el Concello de Marín llevará a cabo para
subsanar ciertos errores que aparecen en
la misma. Errores que se complementan con una ‘desafortunada’ circunstancia surgida
durante su instalación, como fue el cambio de lugar, contrario para el que
estaba destinada.
En
conversación personal con Silverio Rivas éste me explica que su escultura “cando
foi creada o seu emprazamento correspondería ao final do paseo, de tal xeito
que ao estar algo así como ‘finis terrae’ podía exercer de Faro e tamén de
lugar de meditación”. Pero como se puede apreciar nunca se llegó a ubicar en el
lugar deseado por el escultor. “Agora a obra, ao cambiar do lugar para o que
foi ideada, tería que cambiar de nome. De ‘Capela Solis’ habería que poñerlle
‘As Catro Portas Cardinais”, lo que a estas alturas “xa non e posible por estar
catalogada coa denominación de orixe”, lamenta Silverio Rivas.
La
monumental pieza fue construida en 1996 por el citado escultor Silverio Rivas y
un equipo de ‘canteiros’ alumnos de la Escola de Canteiros de Poio y de la
Escola de Restauración de Combarro, empleando ‘granito rosa do Porriño’
facilitado por la Asociación Galega de Graniteiros ‘Blokdegal’, además de la colaboración de la
Xunta de Galicia.
Conceptualmente
la ‘Capela Solis’ está inspirada en la “idea dunha porta, ou dolmen, elementos
máxicos e protectores, presentes en todalas esculturas ancestrais e
mitolóxicas…”. Y en concreto “simboliza a transición, a revelación, o paso cara
a un nivel superior de coñecemento”, según nos lo especifica el autor (en la imagen). “Cando
penso nunha escultura para un espazo aberto, como o encargo da que se me fixo
para o caso de paseo marítimo de Marín, estou a pensar nun volumen habitable,
onde o espectador accede ao espazo interior, para dialogar coa obra. Asi pois,
nesta viaxe ao interior da escultura, o espectador vai participar da enerxia
que desprende a materia, no silencioso diálogo entre as diferentes formas,
espazo e volumens, ata chegar a percibir no seu conxunto, unha certa musicalidade.
Esta relación que eu tento de establecer entre a obra e os espectador, e a
parte máis significativa do meu taballo…” Dicho queda para la historia.
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