"A Lei estatal de Portos do Estado obriga a que os concellos paguen un canon por los espazos que se ocupan e se utilizan a nivel público"
María Ramallo replica: "O PSOE e o BNG minten cando din que non sabían nada da taxa e non lles pareceu que fora unha aberración ata que saltou á opinión pública, para agora utilizano políticamente. Se non, por que non alegaron contra ela?
La alcaldesa María Ramallo ha emitido un comunicado en el que replica extensivamente las protestas de los grupos de la oposición PSOE y BNG sobre el canon que el Concello de Marín debe de pagar a la Autoridad Portuaria por el uso náutico-deportivo de la dársena de las embarcaciones menores del Puerto de Marín.
"O Goberno local leva
traballando nos últimos dez anos en tratar de mellorar os espazos cedidos en
uso á cidadanía por parte do Porto de Marín, tanto en superficie como no seu
estado, o Paseo Alcalde Blanco e a Avenida de Ourense son boa parte delo. É
importante recordar que na parcela da Praza de España gañáronse metros para o
estacionamento, ordenouse toda esa zona e creouse unha barriga máis ampla na
zona de acceso ao Paseo Alcalde Blanco. Agora, unha parte desa parcela permite
ubicar o Auditorio de Marín, e seguimos avanzando para conseguir mais metros no
arranque do paseo.
Tamén se gañou o local do
Parque Azul no que puxemos en marcha o Espazo Emprendedor, bonificado ao 100% e
polo que non se paga ningunha taxa, e o *local de hostalaría que construimos
coa remodelación do Paseo Alcalde Blanco pagando as tasas que nos corresponden
pola súa explotación.Nestes momentos, temos
solicitado á Autoridade Portuaria que nos ceda o outro local de hostalaría para
que a concesión poida ser municipal, que pagará tamén as tasas correspondentes,
despois de realizar os correspondentes estúdios económico financeiros.
"Nestes
momentos estamos en proceso de crear as nosas piscinas naturais de auga salgada
na antiga dársena portuaria para, unha vez máis, ganar espazos de calidade para
a cidadanía e recuperar medio ambientalmente un lugar que se atopaba degradado
e contaminado e que agora poderá ser utilizado para actividades
náutico-deportivas e recreativas"
En todos estes casos, (a excepción
do Espazo Emprendedor) a Lei estatal de Portos do Estado obriga a que os
concellos paguen un canon por eses espazos que se ocupan e que se utilizan a
nivel público. A oposición coñece perfectamente esta lei, xa que hai canons que
levamos pagando desde hai anos
Isto
acontece exactamente igual en todos os concellos que contan cun Porto de
Interese Xeral do Estado: Vigo, A Coruña, Vilagarcía e Ferrol.O prego que regula a concesión
da dársena entre o Porto e o Concello reflexaba perfectamente o canon a pagar:
en torno a 13.000 euros ao ano, que xa inclúen a bonificación do 50% que
negociou o Concello coa Autoridad Portuaria, xa que se nón teríamos que pagar o
dobre.
Tanto o PSOE como o BNG fixeron alegacións a
este prego, pero NINGUNHA relativa ao canon. Así que, minten cando din que non
sabían nada da taxa e non lles pareceu que fora unha aberración ata que saltou
á opinión pública, para agora utilizalo políticamente. Se non, por que non
alegaron contra ela
Este Goberno quere seguir
mellorando a integración entre o porto e a cidade e achegando Marín ao mar. A
lei estatal actual non nos permite facelo doutra maneira. Temos que pagar canon
por estes espazos mentres non haxa unha reversión dos terreos, como sucede en
calquera porto de España. Que nos parece que pagamos
unha cantidade importante polas concesións, autorizacións e tasas ao porto, de
acordo, pero estas son as regras do xogo, o concello quere poñer en valor todos
estos espazos, e para invertir neles, neste caso hai que ter o título que o
habilita que é a concesión deste espazo por 50 anos. A lei é o que dí, e en
consecuencia seguiremos remando para ter este espazo mellorado e cun valor
engadido que é importante.
Engadir finalmente que esta
obra cústalle 0 EUROS AO CONCELLO, xa que vai financiada ao 100% polos fondos
europeos do Plan de Sostibilidade Turística que conseguiu este Goberno grazas á
súa xestión e a ter unha estreatexia integral, coherente e con proxectos
maduros pola que Europa decide apostar nos seus investimentos, ampliando
incluso a financiación en 300.000 euros para toda a urbanización do entorno da
dársena.
Desde o Concello sempre
exploramos todas as possibilidades que nos da a normativa para poder dispoñer
dos térreos de domínio público, a outra opción era non facer nada, e eso para
este equipo de governo non é unha opción.Convenios de cesión,
concesións, autorizacións, desafectacións e reversións, son as figuras
estudiadas para seguir caminando, e neste camino animamos a todos a continuar."
Resumindo, esta obra que se "emperrou" en facer o partido do goberno municipal de forma unilateral, -non quero pensar que andan fíos interesados por detrás-, vainos a costar, de momento,13.000 euros o ano pagados por todos os marinenses, veremos si con "IVE" ou sin el, e tamén veremos si o segundo ano ten subidiña ou non. O IPC teranno en conta ou non?. Pero bueno, cos cartos dos demáis calquera fai negocio, e como tamén abunda algunha xentiña que comulga con rodas de muiño, así nos vai.
ResponderEliminarSempre o mesmo,temos un gobernó local que está facendo verdadeiras barbaridades,despilfarrando o que non Temos e acabando coa pouca prosperidade que nos quedaba.Temos un ambulatorio que e un lixo, aparcamento disuasorio no cu do mundo ,e xa case non Temos comercio e
ResponderEliminar